<3

Dagis*

Publicerad 2011-10-13 10:33:39 i Allmänt,

Precis lämnat av knoddás på dagis..

Vi började söka olika dagis när han var runt 8 månader gammal,, inte för att vi ville ha in honom tidigt utan för att försäkra oss om en plats..

 Då det är platsbrist där vi bor så fick vi inte något av valen vi valt.. KRÄSEN MAMMA! (Var jätteorolig)

Dagiset vi fick ligger ganska lågt ifrån där vi bor dvs, inget gångavstånd.. Tråkigt då jag helst hade velat promenera ibland också och inte alltid behöva ta bilen.. 

Men fröknarna e underbara och hans andra små kompisar e urgulliga så vi e nöjda.. Däremot står vi kvar i dagis kön till vårat förstahands val..
  
Vi ville också att han skulle ha lärt sig att gå och vara lite mer egen i saker åh ting innan vi skolade in honom, så vi valde precis i rätt tid..

Så det blev en inskolning på 2 veckor i september och då var han 1 år och 3 månader..

Och då jag inte jobbar heltid (än) så har vi honom där 3 dagar i veck..

Funkar hur bra som helst..

Alla barn är juh olika,, alla behöver olika tid m.m.

Men dagis är bra för barn tycker jag.. Men man får söka i tid, så man får en bra plats..


*Hoppas du fick lite svar Carina ;)*

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2011-10-15 22:58:29

:) Ja, tack! Roligt att se hur andra gör! Känns som en djungel där ute, men jag ska försöka ge mig in i den med min lilla snart och sätta upp oss i kö, så hon kan börjar nästa sommar någon gång.



Jag försökte mig på 5-minutersmetoden ikväll, men jag klarar det inte. Får försöka något annat.



Kram på er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Milla´n

Kärlek,, Träning,, Tankar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela